Harmonisatie sportbeleid gemeente West Betuwe

Ongeveer 2 jaar geleden is gem. West Betuwe in overleg met de sportverenigingen gestart met het harmoniseren van het sportbeleid.
Waarom? Omdat de voormalige gemeenten Neerijnen, Lingewaal en Geldermalsen allemaal verschillende uiteenlopende afspraken hadden.
Voor alle 15 voetbalverenigingen in gem. West Betuwe gelden nu per
1 januari 2022 dezelfde afspraken.

Kort samengevat:

TE BETALEN: Gebruiksvergoeding velden:

De vereniging betaalt m.i.v. 1-1-2022 jaarlijks per grasveld een vergoeding van € 594,- per veld aan de gemeente.
Voor 2,6 grasvelden een totaal bedrag van € 1.544,- (incl. BTW)
De vereniging betaalt na een realisatie van een kunstgrasveld € 7.822,- per jaar incl. BTW.

TE ONTVANGEN: Vergoeding beheer en onderhoud velden

De vereniging ontvangt jaarlijks een bijdrage voor het verrichten van het beheer en onderhoud op het sportpark.
De bijdrage is € 4.472,- per grasveld. De totale bijdrage voor 2,6 grasvelden, bedraagt € 11.672,-.

Indien een kunstgrasveld is gerealiseerd bedraagt de bijdrage € 2.942,- per veld.
In de oude subsidieregeling ontvingen we +/- € 8.000,- normsubsidie van de gemeente.

Op verzoek van de leden organiseren we op korte termijn een extra informatieavond omtrent eventueel een kunstgrasveld bij onze club.