Niemand Buitenspel bij Voetbalvereniging Haaften

Een initiatief dat ING samen met de KNVB, De Nederlandse Schuldhulproute, Schuldenlab en De VoorzieningenWijzer hebben opgezet. Graag vertellen we jullie meer over het programma ‘Niemand Buitenspel’.

Als hoofdsponsor van het Nederlands voetbal zet ING zich ervoor in dat ieder kind moet kunnen voetballen. Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 11 kinderen opgroeit in armoede, waardoor het voor ouders soms lastig is om de contributie en andere benodigdheden van een voetbalclub te betalen. Juist in tijden van spanning is sporten extra belangrijk én gezond. Vaak zijn er toch meer mogelijkheden om toch te kunnen voetballen, ook als er even geen geld is. Mogelijkheden die soms onvoldoende bekend zijn bij ouders en verenigingen.

ING gaat daarom samen met de KNVB, SchuldenlabNL, de VoorzieningenWijzer en de NSR (Nederlandse Schuldhulproute) zorgen dat dit jaar zoveel mogelijk Nederlandse amateurverenigingen een financieel contactpersoon krijgen. De financieel contactpersonen gaan gezinnen helpen de juiste (lokale) regelingen te vinden, zodat kinderen toch kunnen voetballen.

Heb jij geen financiële ruimte om de contributie te betalen? Lokale en landelijke voorzieningen kunnen een oplossing zijn om te blijven voetballen. Kijk wat voor jou mogelijk is op ing.nl/niemandbuitenspel of neem contact op met de Financieel Contactpersoon via secretaris@vvhaaften.nl.

Met vriendelijke groet,
Bestuur v.v.HAAFTEN