Voetbalvereniging Haaften kijkt terug op een geslaagde jubileum-feest-week. Woensdag werden de festiviteiten door 8 teams gestart met de poulewedstrijden van het stratenvoetbal toernooi.
Donderdag stond er voor de 65+ leden om 18.00 uur een heerlijk buffet klaar, de Senioren Contactavond werd druk bezocht en de mooie verhalen van vroeger werden gezellig met elkaar nog eens opgehaald.

Vrijdag stond in het teken van de oudere jeugd. Na de laatste poulewedstrijden in het stratenvoetbal, draaide om 20.30 uur Wesley Rooijackers, rond de klok van 22.00 uur was er een optreden van Dave van Well (bekend van tv programma ‘Ik geloof in mij’). Tussendoor draaide Haaftens eigen huis DJ Tom. De hoofdact was voor DJ Galaga die de 300 feestgangers ook nog trakteerde op een toegift. Wederom een geslaagde avond.

Zaterdagochtend stond het voetbalveld vol met allemaal fantastische spellen voor de jeugdleden. Zij genoten volop van levend sjoelen, de stormbaan, een springkussen, doelschieten, ski lopen, de mega ballen, de panna veldjes, het vliegend tapijt en het touwtrekken. Het heerlijke zomerse weer zat deze dag natuurlijk ook erg mee.

Zaterdagmiddag werd de spannende finale in het stratenvoetbaltoernooi gespeeld, via penalty’s werd team “Oud Tuil” uiteindelijk de grote winnaar van het toernooi.

Omstreeks 18.00 werd burgemeester Servaas Stoop van gemeente West Betuwe op sportcomplex Elzenbos verwelkomd voor één van de hoogtepunten van deze week. De burgemeester reikte een Koninklijke Erepenning uit aan secretaris Heleen de Wit, die deze dankbaar in ontvangst nam voor voetbalvereniging Haaften.

Heleen de Wit: “We zijn met zijn allen ontzettend trots op deze fantastische voetbalclub en gezellige ontmoetingsplaats voor spelers en supporters uit met name Haaften en Tuil. Afgelopen week werd tevens het 400e lid ingeschreven. We houden nu een zomerstop en gaan ons voorbereiden op hopelijk weer een heel sportief en gezellig voetbalseizoen. De feestweek werd afgesloten met Arnold Hofmans, de Brabantse zanger/DJ maakte er met zijn liedjes en muziek tot omstreeks middernacht een heel gezellig feest van!”